torsdag, juni 12, 2008

Skolavslutning med sommartal!

Skolavslutningarna. Idag slutade min son Martin årskurs sex vilket innebär att han nu till hösten börjar högstadiet på bjurbäcksskolan. Men jag har varit på två skolavslutningar idag. I Kyrka två gånger samma dag det är unikt för mig det har aldrig tidigare hänt. Jag blev tillfrågad om jag för bildningsnämndens räkning ville sommartala i Vissefjärda kyrka vilket jag tackade ja till. jag hann även tillbaks för att vara med på min sons skolavslutning i Mikaelsgården i Lindås.
här nedan följer det korta tal jag höll.

det talade ordet gäller.

Sommarlov en tid för mycket roligt bad och sol ja allt som hör denna härliga tid till. Men även en återhämtning ett tillfälle att ladda och samla intryck och energi, som behövs när skolan börjar till hösten igen. Jag vill på bildningsnämndens vägnar tacka alla i Vissefjärda skola för ett bra genomfört läsår rektor lärare personal och föräldrar och givetvis ni elever som skolan framförallt är till för. Alla behövs för att göra en skola bra.
Men utan er elever är den knappast något att ha. Ni som nu slutar årskurs 6 och till hösten börjar på högstadiet jag kan gissa att det känns tråkigt lämna denna skolan lämna lärare och kompisar men att det också känns spännande med det nya jag vill önska er lycka till och välkomna till högstadiet. Jag vill då till sist från bildningsnämndens sida önska er alla en skön och härlig sommar. Och än en gång tacka alla för ett bra genomfört läsår. Ut nu och möt och njut av sommaren i all sin storslagna prakt. Och ha roligt. Men var rädda om er det är ni barn och unga som är allas vår framtid. Tack ska ni ha!

Inga kommentarer: